Een duik in 100 banen

Een duik in 100 banen

Een duik in 100 banen

Op nieuwjaarsdag nemen diehards traditiegetrouw een duik in zee. Moedig, want fris!

Ook fris, maar dan anders: in de eerste week van januari komt Randstad met een cool initiatief. Wie het leuk vindt en de capaciteit heeft, kan in 2017 een duik nemen in 100 totaal verschillende banen.

100dagen100banen, powered by Randstad

100dagen100banen, powered by Randstad

De actie sluit aan op ‘Worden wie je bent’, de corporate campagne van Randstad. Met de nieuwe campagne ‘100 dagen 100 banen’ wordt de diversiteit van de wereld van werk gedurende 2017 in beeld gebracht.

De actie is bedoeld om de mogelijkheden op de arbeidsmarkt toegankelijk en aantrekkelijk te presenteren aan het publiek.

Rondkijken in de wereld van werk
De wereld van werk is ongelooflijk divers. Zo divers dat weinig mensen weten hoeveel werkomgevingen er bestaan, welke rollen en functies daar zijn en welke vaardigheden en competenties je ervoor nodig hebt. Via de campagne krijgt het brede publiek de kans om een kijkje te nemen achter de muren van allerlei sectoren en werkgevers.

Kan ik dat ook?
Waarom pakt Randstad het op deze manier aan?
“Uit onze Werkmonitor blijkt dat maar weinig mensen serieus overwegen van baan te veranderen. Dat kan deels te wijten zijn aan onbekendheid met de mogelijkheden. Als je geen idee hebt wat een baan inhoudt, kom je niet op het idee om ernaar te solliciteren of jezelf te oriënteren en te scholen in een nieuwe richting. Omgekeerd: als je ziet welke competenties nodig zijn voor een baan, kun je opeens bedenken: dat kan ik ook, dat lijkt mij leuk om te doen.

Suzan Bloemscheer

Suzan Bloemscheer

Daarom gaan wij verdeeld over het jaar in 100 dagen 100 zeer uiteenlopende banen in beeld brengen. Dat doen we laagdrempelig, via onze site, via ons YouTube kanaal en via onze Facebook pagina,” vertelt Suzan Bloemscheer, PR-manager van Randstad.

Duizendpoot gezocht
“Daarom zoeken we nu een duizendpoot,” vervolgt ze. “Een man of een vrouw, die een gezonde dosis nieuwsgierigheid heeft, dol is op de camera en zich graag wil storten in 100 verschillende werelden van werk. De kandidaat die we kiezen maakt dit jaar een ongelooflijk boeiende periode mee.

De aanmeldtermijn voor de selectie is tot 22 januari a.s. Vanaf eind februari zal dan steeds een video van een baan en een werkplek in beeld worden gebracht.”

Een ongelooflijk leuk en zinvol initiatief! Denk alleen al eens aan de vele didactische mogelijkheden die het biedt aan scholen die hun leerlingen kennis willen laten maken met allerlei beroepen. En denk aan alle employer branding die ermee gepaard gaat.

Het project wordt een flinke uitdaging voor de duizendpoot die al die 100 werkomgevingen ziet, maar ook voor de werkgevers die in beeld komen. Een ‘nieuweling’ kijkt immers met frisse ogen naar de werkplek. Het idee zal hoe dan ook veel interessante informatie opleveren. Daarom de tip aan iedereen die wijzer wil worden in de wereld van werk: volg dit informatieve project van Randstad via 100dagen100banen.nl op de voet! Wie weet wat en waar het je brengt…

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

hetrechtshuis
TÜV Nederland
A.Hak
24 uur in bedrijf
FC Robinstijn
Directeuren netwerk
Ratho
decathlon
brabantengineering
carglass
clientict
concredis
markteffect
2atwork.com
8fm
arp
nicoberkers
driessen
gsstaalwerken
helmondsport
ikea
itility
kennethsmit
maxima
monsterboard
easy
flex
viro
talentscoutz
sportmax
sportnetwerk
stekelenburg
oviro
reprof
robbe
oskomera
websitepromotor
gwl